Załącznik Nr 1
do
Uchwały Nr I/4/1999
Rady
Miejskiej w Starachowicach
z dnia 1 lutego 1999 r.
REGULAMIN
organizacyjny Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Starachowicach
§ 1.
Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Starachowicach zwana w dalszej treści Gminną Komisją, powołaną Uchwałą Nr I/4/1999 Rady Miejskiej w Starachowicach z dnia działa na podstawie art.41 ust.1, 3, 4 i 5 Ustawy z dnia 26 października 1992 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz.U. Nr 55 poz.250 z późn. zmianami).
§ 2.
Terenem działania Gminnej Komisji jest obszar miasta Starachowice.
§ 3
Siedzibą Gminnej Komisji jest Urząd Miejski.
§ 4.
Gminna Komisja koordynuje wszystkie działania w sferze profilaktyki uzależnień i rozwiązywania problemów alkoholowych na terenie miasta Starachowice.
§ 5.
Gminna Komisja jest ciałem opiniującym, inicjującym i
nadzorującym wykonanie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów
Alkoholowych.
W szczególności do jej zadań należy:
udział w konstruowaniu Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
udział w opiniowaniu decyzji o cofaniu zezwoleń w przypadku naruszenia zakazu sprzedaży alkoholu nieletnim, nietrzeźwym lub w najbliższej okolicy,
prowadzenie kontroli przestrzegania warunków sprzedaży, podawania i spożywania napojów alkoholowych,
podejmowanie czynności zmierzających do orzeczenia o zastosowaniu wobec osoby uzależnionej od alkoholu obowiązku poddania się leczeniu w zakładzie lecznictwa odwykowego.
§ 6.
W skład Gminnej Komisji wchodzą osoby przeszkolone w zakresie profilaktyk] i rozwiązywania problemów alkoholowych.
§ 7.
Pracą Gminnej Komisji kieruje:
Przewodniczący Gminnej Komisji,
Wiceprzewodniczący Gminnej Komisji,
sekretarz Gminnej Komisji.
§ 8.
Przewodniczący Gminnej Komisji:
kieruje pracą Gminnej Komisji i przewodniczy na jej posiedzeniach,
pełni nadzór nad realizacją decyzji, wniosków Gminnej Komisji,
podejmuje decyzje w sprawach działalności bieżącej,
reprezentuje Gminną Komisję na zewnątrz.
§ 9.
Wiceprzewodniczący Gminnej Komisji zastępuje Przewodniczącego podczas jego nieobecności.
§ 10.
Sekretarz Gminnej Komisji:
zapewnia warunki pracy Gminnej Komisji,
czuwa nad zgodnością wniosków i decyzji Gminnej Komisji z obowiązującymi przepisami,
realizuje zadania wynikające z bieżącej działalności Gminnej Komisji oraz zaleceń Przewodniczącego Gminnej Komisji,
dokumentuje działalność Gminnej Komisji.
§ 11.
Gminna Komisja może powoływać zespoły problemowe do realizacji zadań, ujętych w Gminnym Programie oraz wynikających z bieżącej działalności Gminnej Komisji oraz korzystać z konsultacji niezależnych ekspertów.
§ 12.
Gminna Komisja rozpatruje sprawy na posiedzeniach, jeśli bierze
w nich udział co najmniej połowa jej członków.
W razie równej ilości głosów rozstrzyga głos przewodniczącego.
Decyzje Gminnej Komisji podejmowane są zwykłą większością głosów.
W przypadku niemożności wzięcia udziału w posiedzeniu, członek Gminnej
Komisji zobowiązany jest do pisemnego powiadomienia sekretarza Gminnej Komisji.
Członek Gminnej Komisji, który trzy razy z rzędu, bez usprawiedliwienia nie
bierze udziału w posiedzeniach automatycznie ulega skreśleniu ze składu
Gminnej Komisji - na wniosek Przewodniczącego.
Posiedzenia Gminnej Komisji są protokołowane.
§ 13.
Gminna Komisja pracuje w oparciu o Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
§ 14.
Obsługę administracyjno - biurową Gminnej Komisji zapewnia Wydział Zdrowia i Pomocy Socjalnej Urzędu Miejskiego w Starachowicach.