Załącznik Nr 1
do

Uchwały Nr VI/4/1999
Rady Miejskiej w Starachowicach
z dnia 4 czerwca 1999 r.

 

REGULAMIN

konkursu na stanowisko dyrektora placówki oświatowej, dla której organem prowadzącym jest Rada Miejska Starachowic.

Na podstawie art. 36a ust.4 i 5 ustawy o systemie oświaty z dnia 7 września 1991 r. (tekst jednolity : Dz.U. z 1996 r. Nr 67 poz.529 z późniejszymi zmianami ustala się, co następuje :

§ 1.

  1. Konkurs ogłasza Rada Miejska Starachowice zgodnie z uchwałą Nr VI/3/1999 RM z dnia 4 czerwca 1999 r.

  2. Konkurs organizuje Zarząd Miasta.

  3. Konkurs ogłasza się w prasie lokalnej, telewizji kablowej oraz przez rozplakatowanie w placówkach oświatowych miasta Starachowice.

§ 2.

  1. Do konkursu może przystąpić osoba, która :

    1. spełnia warunki określone w art. 9 Karty Nauczyciela (tekst jednolity: Dz.U. z 1997 r. Nr 56 poz.557),

    2. posiada kwalifikacje określone w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 10 października 1991 r. (Dz.U. Nr 14 z 1999 r. poz.127),

    3. spełnia wymagania jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowiska dyrektorów oraz inne stanowiska kierownicze określone w rozporządzeniu MEN z dnia 25 lutego 1999 r. (Dz.U. Nr 14 poz.126 z 1999 r.).

§ 3

  1. Oferta kandydata powinna zawierać :

    1. koncepcję pracy na stanowisku dyrektora placówki,

    2. kwestionariusz osobowy,

    3. odpis lub kserokopię dyplomu oraz innych dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje,

    4. świadectwo lekarskie potwierdzające warunki zdrowotne niezbędne do zajmowania stanowisk kierowniczych,

    5. ocenę pracy z ostatnich 5-ciu lat pracy,

    6. dodatkowe informacje w/g uznania kandydata.

  2. W przypadku nauczycieli nieczynnych zawodowo kandydat dołącza dodatkowo opinię z ostatniego miejsca pracy.

  3. Zgłoszenie uczestnictwa w konkursie następuje w formie pisemnej.

§ 4.

Pracami komisji kieruje przewodniczący wyznaczony przez organ prowadzący placówkę - Radę Miejską.

§ 5.

Obrady i decyzje komisji są prawomocne, jeżeli są prowadzone w składzie co najmniej 70 % obecnych członków.

§ 6.

  1. Konkurs odbywa się dwuetapowo:

    1. w pierwszym etapie komisja zapoznaje się z dokumentami złożonymi przez kandydatów o których mowa w § 3 i podejmuje decyzje o dopuszczeniu do dalszej części konkursu,

    2. w drugim etapie konkursu komisja przeprowadza postępowanie kwalifikacyjne wysłuchując każdego dopuszczonego kandydata.

  2. Kandydat, którego komisja nie dopuściła do konkursu może wnieść sprzeciw do organu organizującego konkurs w terminie trzech dni od daty wydania decyzji komisji konkursowej.

  3. Zgłoszenie sprzeciwu powoduje, że konkurs może odbyć się nie wcześniej niż po rozpatrzeniu sprzeciwu.

  4. Decyzję proceduralną komisja konkursowa podejmuje zwykłą większością głosów.

  5. Konkurs przeprowadza się również w przypadku zgłoszenia się jednego kandydata.

  6. Jeżeli złożone przez kandydatów dokumenty nie budzą zastrzeżeń, drugi etap konkursu - wyłonienie kandydata na stanowisko dyrektora - może się odbyć w tym samym dniu, w którym odbył się etap pierwszy.

§ 7.

Zadania komisji konkursowej:

  1. wyłonienie z komisji protokolanta - dla obu części konkursu,

  2. zapoznanie się z ofertami kandydatów na stanowisko dyrektora,

  3. sprawdzenie czy kandydaci posiadają kwalifikacje na dyrektora - określone w ogłoszeniu o konkursie,

  4. podjęcie decyzji o dopuszczeniu kandydatów do konkursu,

  5. sporządzenie protokółu z pierwszej części konkursu,

  6. przeprowadzenie rozmów z kandydatami,

  7. wybór komisji skrutacyjnej,

  8. tajne głosowanie w celu wyłonienia dyrektora,

  9. sporządzenie protokółu z drugiej części konkursu,

  10. ogłoszenie wyników konkursu.

§ 8.

Na kartach do głosowania zamieszcza się nazwiska osób dopuszczonych do konkursu na dyrektora w kolejności alfabetycznej - pismem maszynowym.

§ 9.

Członkowie komisji głosują przez skreślenie nazwisk osób na karcie do głosowania, na które nie oddają głosu.

§ 10.

Głos jest ważny w przypadku, gdy na karcie do głosowania pozostawiono nie skreślone jedno nazwisko lub skreślono wszystkie nazwiska. Karta przekreślona "na krzyż" jest nieważna.

§ 11.

Konkurs jest rozstrzygnięty, jeżeli jeden z kandydatów uzyska w głosowaniu tajnym zwykłą większość głosów.

§ 12.

W przypadku gdy kandydaci uzyskają równą ilość głosów, głosowanie należy powtórzyć.

§ 13.

W przypadku gdy kandydaci uzyskają równą ilość głosów w dwóch głosowaniach, o wyborze kandydata na stanowisko dyrektora decyduje organ powierzający tą funkcję.

§ 14.

Członkowie komisji podpisują protokół z przeprowadzonego konkursu.

§ 15.

Przewodniczący komisji ogłasza wyniki konkursu w dniu jego zakończenia w obecności członków komisji, przekazując informację ustną uczestnikom konkursu.

§ 16.

Przewodniczący komisji przekazuje niezwłocznie Zarządowi Miasta dokumentację z konkursu (karty do głosowania, protokóły z posiedzenia komisji konkursowej, protokóły z posiedzenia Komisji Skrutacyjnej).

§ 17.

Powierzenie funkcji dyrektora placówki oświatowej prowadzonej przez gminę dokonuje zarząd gminy.