Załącznik Nr 1
do

Uchwały Nr I/7/2001
Rady Miejskiej w Starachowicach
z dnia  29 stycznia 2001 r.

REGULAMIN

organizacyjny Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Starachowicach

 

Rozdział I Przepisy ogólne

§1

Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Starachowicach zwana w dalszej treści Gminną Komisją, powołana Uchwałą Nr I/7/2001 Rady Miejskiej w Starachowicach z dnia 29.01.2001 r. działa na podstawie art. 4' ust.1, 3, 4 i 5 Ustawy z dnia 26 października 1992 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz.U. Nr 35 poz.230 z późn. zmianami)

§2

Terenem działania Gminnej Komisji jest obszar miasta Starachowice.

§3

Siedzibą Gminnej Komisji jest Urząd Miejski.

§4

Gminna Komisja koordynuje wszystkie działania w sferze profilaktyki uzależnień i rozwiązywania problemów alkoholowych na terenie miasta Starachowice.

 

Rozdział II Cel i środki działania

§5

Gminna Komisja jest ciałem opiniującym, inicjującym i nadzorującym wykonanie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. W szczególności do jej zadań należy :

  1. Przygotowanie projektu Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, jego harmonogramu działań i preliminarza finansowego.

  2. Udział w opiniowaniu decyzji o cofaniu zezwoleń w przypadku naruszenia zakazu sprzedaży alkoholu nieletnim, nietrzeźwym lub zakłócenia porządku publicznego w miejscu sprzedaży alkoholu lub najbliższej okolicy.

  3. Prowadzenie kontroli przestrzegania warunków sprzedaży, podawania i spożywania napojów alkoholowych.

  4. Podejmowanie czynności zmierzających do orzeczenia o zastosowaniu wobec osoby uzależnionej od alkoholu obowiązku poddania się leczeniu w zakładzie lecznictwa odwykowego.

§ 6

Zlecenie realizacji zadań wynikających z gminnego programu organizacjom pozarządowym odbywa się na drodze konkursu ofert programowych, zgodnie z wymogami uchwały Rady Miejskiej Nr X/11/1999 w sprawie określenia trybu postępowania o udzielenie dotacji... .

§7

W skład Gminnej Komisji wchodzą osoby przeszkolone w zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.

 

Rozdział III Podział pracy Gminnej Komisji

§8

Pracą Gminnej Komisji kieruje :

§9

Przewodniczący Gminnej Komisji:

§10

Wiceprzewodniczący Gminnej Komisji zastępuje Przewodniczącego podczas jego nieobecności.

§11

Sekretarz Gminnej Komisji:

§12

Gminna Komisja może powoływać zespoły problemowe do realizacji zadań, ujętych w Gminnym Programie oraz wynikających z bieżącej działalności Gminnej Komisji oraz korzystać z konsultacji niezależnych ekspertów.

 

Rozdział IV

§13

Gminna Komisja rozpatruje sprawy na posiedzeniach, jeśli bierze w nich udział co najmniej połowa jej członków.
W razie równej ilości głosów rozstrzyga głos przewodniczącego.
Decyzje Gminnej Komisji podejmowane są zwykłą większością głosów.
W przypadku niemożności wzięcia udziału w posiedzeniu, członek Gminnej Komisji zobowiązany jest do pisemnego powiadomienia sekretarza Gminnej Komisji.
Członek Gminnej Komisji, który trzy razy z rzędu, bez usprawiedliwienia nie bierze udziału w posiedzeniach automatycznie ulega skreśleniu ze składu Gminnej Komisji - na wniosek Przewodniczącego.
Posiedzenia Gminnej Komisji są protokołowane.
Każdy członek Gminnej Komisji zobowiązany jest w ramach wolontariatu przeprowadzić przynajmniej raz w miesiącu kontrolę punktów sprzedaży, podawania i spożywania alkoholu oraz raz w miesiącu przeprowadzić kontrolę działalności realizatorów Gminnego Programu. Przygotowując projekt Gminnego Programu - Gminna Komisja opiera się na priorytetach wyznaczonych przez Zarząd Miasta i komisje Rady Gminy.

§14

Gminna Komisja pracuje w oparciu o Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

§15

Obsługę administracyjno - biurową Gminnej Komisji zapewnia Wydział Zdrowia Urzędu Miejskiego w Starachowicach.