Załącznik Nr 1
do
Uchwały Nr I/7/2001
Rady
Miejskiej w Starachowicach
z dnia 29 stycznia 2001
r.
REGULAMIN
organizacyjny Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Starachowicach
§1
Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Starachowicach zwana w dalszej treści Gminną Komisją, powołana Uchwałą Nr I/7/2001 Rady Miejskiej w Starachowicach z dnia 29.01.2001 r. działa na podstawie art. 4' ust.1, 3, 4 i 5 Ustawy z dnia 26 października 1992 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz.U. Nr 35 poz.230 z późn. zmianami)
§2
Terenem działania Gminnej Komisji jest obszar miasta Starachowice.
§3
Siedzibą Gminnej Komisji jest Urząd Miejski.
§4
Gminna Komisja koordynuje wszystkie działania w sferze profilaktyki uzależnień i rozwiązywania problemów alkoholowych na terenie miasta Starachowice.
§5
Gminna Komisja jest ciałem opiniującym, inicjującym i nadzorującym wykonanie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. W szczególności do jej zadań należy :
Przygotowanie projektu Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, jego harmonogramu działań i preliminarza finansowego.
Udział w opiniowaniu decyzji o cofaniu zezwoleń w przypadku naruszenia zakazu sprzedaży alkoholu nieletnim, nietrzeźwym lub zakłócenia porządku publicznego w miejscu sprzedaży alkoholu lub najbliższej okolicy.
Prowadzenie kontroli przestrzegania warunków sprzedaży, podawania i spożywania napojów alkoholowych.
Podejmowanie czynności zmierzających do orzeczenia o zastosowaniu wobec osoby uzależnionej od alkoholu obowiązku poddania się leczeniu w zakładzie lecznictwa odwykowego.
§ 6
Zlecenie realizacji zadań wynikających z gminnego programu organizacjom pozarządowym odbywa się na drodze konkursu ofert programowych, zgodnie z wymogami uchwały Rady Miejskiej Nr X/11/1999 w sprawie określenia trybu postępowania o udzielenie dotacji... .
§7
W skład Gminnej Komisji wchodzą osoby przeszkolone w zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
§8
Pracą Gminnej Komisji kieruje :
Przewodniczący Gminnej Komisji,
Wiceprzewodniczący Gminnej Komisji,
Sekretarz Gminnej Komisji.
§9
Przewodniczący Gminnej Komisji:
kieruje pracą Gminnej Komisji i przewodniczy na jej posiedzeniach,
pełni nadzór nad realizacją decyzji, wniosków Gminnej Komisji,
podejmuje decyzje w sprawach działalności bieżącej,
reprezentuje Gminną Komisję na zewnątrz.
§10
Wiceprzewodniczący Gminnej Komisji zastępuje Przewodniczącego podczas jego nieobecności.
§11
Sekretarz Gminnej Komisji:
zapewnia warunki pracy Gminnej Komisji,
czuwa nad zgodnością wniosków i decyzji Gminnej Komisji z obowiązującymi przepisami,
realizuje zadania wynikające z bieżącej działalności Gminnej Komisji oraz zaleceń Przewodniczącego Gminnej Komisji.
§12
Gminna Komisja może powoływać zespoły problemowe do realizacji zadań, ujętych w Gminnym Programie oraz wynikających z bieżącej działalności Gminnej Komisji oraz korzystać z konsultacji niezależnych ekspertów.
§13
Gminna Komisja rozpatruje sprawy na posiedzeniach, jeśli
bierze w nich udział co najmniej połowa jej członków.
W razie równej ilości głosów rozstrzyga głos przewodniczącego.
Decyzje Gminnej Komisji podejmowane są zwykłą większością głosów.
W przypadku niemożności wzięcia udziału w posiedzeniu, członek Gminnej
Komisji zobowiązany jest do pisemnego powiadomienia sekretarza Gminnej Komisji.
Członek Gminnej Komisji, który trzy razy z rzędu, bez usprawiedliwienia nie
bierze udziału w posiedzeniach automatycznie ulega skreśleniu ze składu
Gminnej Komisji - na wniosek Przewodniczącego.
Posiedzenia Gminnej Komisji są protokołowane.
Każdy członek Gminnej Komisji zobowiązany jest w ramach wolontariatu
przeprowadzić przynajmniej raz w miesiącu kontrolę punktów sprzedaży,
podawania i spożywania alkoholu oraz raz w miesiącu przeprowadzić kontrolę
działalności realizatorów Gminnego Programu. Przygotowując projekt Gminnego
Programu - Gminna Komisja opiera się na priorytetach wyznaczonych przez Zarząd
Miasta i komisje Rady Gminy.
§14
Gminna Komisja pracuje w oparciu o Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
§15
Obsługę administracyjno - biurową Gminnej Komisji zapewnia Wydział Zdrowia Urzędu Miejskiego w Starachowicach.