Załącznik Nr 1
do
Uchwały Nr II/7/2001
Rady
Miejskiej w Starachowicach
z dnia 5 marca 2001 r.
REGULAMIN
konkursu na stanowisko dyrektora szkoły lub przedszkola,
dla którego organem prowadzącym jest gmina Starachowice
Na podstawie art.36a ust.l, ust.4 i ust.5 Ustawy o systemie oświaty
z dnia 7 września 1991 r. (tekst jednolity: Dz.U. z 1996 r. Nr 67 poz.329 z późn.
zmianami) ustala się co następuje:
§ 1.
- Konkurs ogłasza Rada Miejska Starachowice zgodnie z Uchwalą
Nr II/6/2001 Rady Miejskiej z dnia 5 marca 2001 r.
- Konkurs organizuje Zarząd Miasta Starachowice.
- Konkurs ogłasza się w prasie lokalnej, telewizji kablowej
oraz poprzez rozplakatowanie w placówkach oświatowych miasta Starachowice.
§ 2.
- Do konkursu może przystąpić osoba, która:
- spełnia warunki określone w art.9 Ustawy z dnia 26
stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela
(tekst jednolity: Dz.U. z 1997 r. Nr 56 poz.357 z późn. zmianami),
- posiada kwalifikacje
określone w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 10
października 1991 r. (tekst jednolity: Dz.U. z 1999 r. Nr 14 poz.127),
- spełnia wymagania
jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowiska dyrektorów oraz
inne stanowiska kierownicze określone w rozporządzeniu Ministra Edukacji
Narodowej z dnia 15 lutego 1999 roku (Dz.U. z 1999 r. Nr 14 poz.126 z
późn. zmianami).
§ 3.
-
Zgłoszenie kandydata powinno zawierać:
- koncepcję pracy na stanowisku dyrektora placówki,
- kwestionariusz osobowy,
- odpis lub kserokopię dyplomu oraz innych dokumentów
potwierdzających posiadane kwalifikacje,
- świadectwo lekarskie potwierdzające warunki zdrowotne niezbędne do zajmowania
stanowisk kierowniczych,
- ocenę pracy z ostatnich pięciu lat pracy zawodowej,
- dodatkowe informacje w/g uznania kandydata.
-
W przypadku nauczycieli nieczynnych zawodowo kandydat dołącza
dodatkowo opinię z ostatniego miejsca pracy.
Zgłoszenie uczestnictwa w konkursie następuje w formie pisemnej.
§ 4.
- Pracami komisji kieruje przewodniczący wyznaczony przez
organ prowadzący szkołę lub przedszkole - Radę Miejską.
- W przypadku nieobecności przewodniczącego, pracami komisji
kieruje zastępca przewodniczącego również wyznaczony przez Radę Miejską.
- Zadania komisji określa §7 niniejszego regulaminu bez
konieczności opracowywania odrębnego regulaminu pracy komisji.
§ 5.
Obrady i decyzje
komisji są prawomocne, jeśli w pracach komisji uczestniczy co najmniej 70% całego
składu komisji.
§ 6.
- Konkurs odbywa się w dwóch etapach:
- w I etapie komisja zapoznaje się z dokumentami złożonymi
przez kandydatów, o których
mowa w § 3 niniejszego regulaminu i podejmuje decyzje o dopuszczeniu do
dalszej części konkursu,
- w II etapie
konkursu, komisja przeprowadza postępowanie kwalifikacyjne wysłuchując
każdego dopuszczonego kandydata.
- Kandydat, którego komisja nie dopuści do konkursu może
wnieść sprzeciw od decyzji komisji do Zarządu Miasta w terminie 3 dni od
daty wydania decyzji przez komisję konkursową.
- Zgłoszenie sprzeciwu powoduje, że konkurs nie może się
odbyć wcześniej niż po rozpatrzeniu sprzeciwu.
- Decyzje dot. procedury komisja konkursowa podejmuje zwykłą
większością głosów w głosowaniu jawnym.
- Konkurs przeprowadza się również w przypadku gdy zgłosi
się tylko jeden kandydat.
- Jeżeli złożone przez kandydatów dokumenty nie budzą
zastrzeżeń, II etap konkursu - wyłonienie kandydata na stanowisko
dyrektora, może się odbyć w tym samym dniu, w którym odbył się I etap.
Inny termin II etapu konkursu wyznacza przewodniczący komisji po
uzgodnieniu z pozostałymi członkami komisji.
§ 7.
Zadania komisji konkursowej:
- przewodniczący komisji ma obowiązek zapoznać pozostałych członków komisji
z prawem obowiązującym przy przeprowadzaniu konkursów,
- wyłonienie spośród członków komisji protokolanta dla obu etapów konkursu,
- zapoznanie się z ofertami kandydatów na stanowisko dyrektora,
- sprawdzenie czy kandydaci posiadają kwalifikacje niezbędne na stanowisku dyrektora szkoły
lub przedszkola - określone w ogłoszeniu o konkursie,
- podjęcie decyzji o dopuszczeniu kandydatów do dalszej części konkursu,
- sporządzenie protokółu z I etapu konkursu,
- przeprowadzenie rozmów z kandydatami,
- wybór komisji skrutacyjnej,
- tajne głosowanie w celu wyłonienia kandydata na dyrektora,
- sporządzenie protokółu z II etapu konkursu,
- ogłoszenie wyników konkursu.
§ 8.
Na kartach do głosowania
zamieszcza się nazwiska osób dopuszczonych do konkursu na dyrektora w kolejności
alfabetycznej - pismem maszynowym.
§ 9.
Członkowie komisji głosują
poprzez postawienie na karcie do głosowania "krzyżyka" w kwadracie
przy nazwisku osoby, na którą oddają głos.
§ 10.
Głos jest ważny w
przypadku, gdy na karcie do głosowania znajduje się tylko jeden "krzyżyk".
Karta przekreślona "na krzyż" jest nieważna.
§ 11.
Konkurs jest
rozstrzygnięty, jeżeli jeden z kandydatów uzyska w głosowaniu tajnym bezwzględną
większość głosów (50% całego składu komisji + jeden głos).
§ 12.
W przypadku gdy żaden
z kandydatów nie uzyska bezwzględnej większości głosów, głosowanie należy
powtórzyć.
Na karcie do powtórnego głosowania powinny się znaleźć nazwiska wszystkich
kandydatów dopuszczonych do konkursu.
§ 13.
W przypadku gdy w dwóch
głosowaniach, żaden z kandydatów nie uzyska bezwzględnej większości głosów,
o wyborze kandydata na stanowisko dyrektora decyduje organ powierzający tę
funkcję - Zarząd Miasta.
§ 14.
Wszyscy członkowie
komisji podpisują protokół z przeprowadzonego konkursu.
§ 15.
Przewodniczący komisji
ogłasza wyniki konkursu w dniu jego zakończenia, w obecności członków
komisji, przekazując informację ustną uczestnikom konkursu.
§ 16.
Przewodniczący komisji
przekazuje niezwłocznie Zarządowi Miasta dokumentację z konkursu (kart do głosowania,
protokoły z posiedzenia komisji konkursowej, protokół z posiedzenia komisji
skrutacyjnej).
§ 17.
Powierzenia funkcji
dyrektora szkoły lub przedszkola prowadzonych przez gminę dokonuje Zarząd
Miasta Starachowice.