Załącznik Nr 1
do

Uchwały Nr II/7/2001
Rady Miejskiej w Starachowicach
z dnia 5 marca 2001 r.

REGULAMIN

konkursu na stanowisko dyrektora szkoły lub przedszkola, dla którego organem prowadzącym jest gmina Starachowice

Na podstawie art.36a ust.l, ust.4 i ust.5 Ustawy o systemie oświaty z dnia 7 września 1991 r. (tekst jednolity: Dz.U. z 1996 r. Nr 67 poz.329 z późn. zmianami) ustala się co następuje:

 

§ 1.

  1. Konkurs ogłasza Rada Miejska Starachowice zgodnie z Uchwalą Nr II/6/2001 Rady Miejskiej z dnia 5 marca 2001 r.
  2. Konkurs organizuje Zarząd Miasta Starachowice.
  3. Konkurs ogłasza się w prasie lokalnej, telewizji kablowej oraz poprzez rozplakatowanie w placówkach oświatowych miasta Starachowice.

§ 2.

  1. Do konkursu może przystąpić osoba, która:
    1. spełnia warunki określone w art.9 Ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (tekst jednolity: Dz.U. z 1997 r. Nr 56 poz.357 z późn. zmianami),
    2. posiada kwalifikacje określone w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 10 października 1991 r. (tekst jednolity: Dz.U. z 1999 r. Nr 14 poz.127),
    3. spełnia wymagania jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowiska dyrektorów oraz inne stanowiska kierownicze określone w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 15 lutego 1999 roku (Dz.U. z 1999 r. Nr 14 poz.126 z późn. zmianami).

§ 3.

  1. Zgłoszenie kandydata powinno zawierać:

    1. koncepcję pracy na stanowisku dyrektora placówki,
    2. kwestionariusz osobowy,
    3. odpis lub kserokopię dyplomu oraz innych dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje,
    4. świadectwo lekarskie potwierdzające warunki zdrowotne niezbędne do zajmowania stanowisk kierowniczych,
    5. ocenę pracy z ostatnich pięciu lat pracy zawodowej,
    6. dodatkowe informacje w/g uznania kandydata.
  2. W przypadku nauczycieli nieczynnych zawodowo kandydat dołącza dodatkowo opinię z ostatniego miejsca pracy.

  3. Zgłoszenie uczestnictwa w konkursie następuje w formie pisemnej.

§ 4.

  1. Pracami komisji kieruje przewodniczący wyznaczony przez organ prowadzący szkołę lub przedszkole - Radę Miejską.
  2. W przypadku nieobecności przewodniczącego, pracami komisji kieruje zastępca przewodniczącego również wyznaczony przez Radę Miejską.
  3. Zadania komisji określa §7 niniejszego regulaminu bez konieczności opracowywania odrębnego regulaminu pracy komisji.

§ 5.

Obrady i decyzje komisji są prawomocne, jeśli w pracach komisji uczestniczy co najmniej 70% całego składu komisji.

§ 6.

  1. Konkurs odbywa się w dwóch etapach:
    1. w I etapie komisja zapoznaje się z dokumentami złożonymi przez kandydatów, o których mowa w § 3 niniejszego regulaminu i podejmuje decyzje o dopuszczeniu do dalszej części konkursu,
    2. w II etapie konkursu, komisja przeprowadza postępowanie kwalifikacyjne wysłuchując każdego dopuszczonego kandydata.
  2. Kandydat, którego komisja nie dopuści do konkursu może wnieść sprzeciw od decyzji komisji do Zarządu Miasta w terminie 3 dni od daty wydania decyzji przez komisję konkursową.
  3. Zgłoszenie sprzeciwu powoduje, że konkurs nie może się odbyć wcześniej niż po rozpatrzeniu sprzeciwu.
  4. Decyzje dot. procedury komisja konkursowa podejmuje zwykłą większością głosów w głosowaniu jawnym.
  5. Konkurs przeprowadza się również w przypadku gdy zgłosi się tylko jeden kandydat.
  6. Jeżeli złożone przez kandydatów dokumenty nie budzą zastrzeżeń, II etap konkursu - wyłonienie kandydata na stanowisko dyrektora, może się odbyć w tym samym dniu, w którym odbył się I etap.
    Inny termin II etapu konkursu wyznacza przewodniczący komisji po uzgodnieniu z pozostałymi członkami komisji.

§ 7.

Zadania komisji konkursowej:

  1. przewodniczący komisji ma obowiązek zapoznać pozostałych członków komisji z prawem obowiązującym przy przeprowadzaniu konkursów,
  2. wyłonienie spośród członków komisji protokolanta dla obu etapów konkursu,
  3. zapoznanie się z ofertami kandydatów na stanowisko dyrektora,
  4. sprawdzenie czy kandydaci posiadają kwalifikacje niezbędne na stanowisku dyrektora szkoły lub przedszkola - określone w ogłoszeniu o konkursie,
  5. podjęcie decyzji o dopuszczeniu kandydatów do dalszej części konkursu,
  6. sporządzenie protokółu z I etapu konkursu,
  7. przeprowadzenie rozmów z kandydatami,
  8. wybór komisji skrutacyjnej,
  9. tajne głosowanie w celu wyłonienia kandydata na dyrektora,
  10. sporządzenie protokółu z II etapu konkursu,
  11. ogłoszenie wyników konkursu.

§ 8.

Na kartach do głosowania zamieszcza się nazwiska osób dopuszczonych do konkursu na dyrektora w kolejności alfabetycznej - pismem maszynowym.

§ 9.

Członkowie komisji głosują poprzez postawienie na karcie do głosowania "krzyżyka" w kwadracie przy nazwisku osoby, na którą oddają głos.

§ 10.

Głos jest ważny w przypadku, gdy na karcie do głosowania znajduje się tylko jeden "krzyżyk". Karta przekreślona "na krzyż" jest nieważna.

§ 11.

Konkurs jest rozstrzygnięty, jeżeli jeden z kandydatów uzyska w głosowaniu tajnym bezwzględną większość głosów (50% całego składu komisji + jeden głos).

§ 12.

W przypadku gdy żaden z kandydatów nie uzyska bezwzględnej większości głosów, głosowanie należy powtórzyć.
Na karcie do powtórnego głosowania powinny się znaleźć nazwiska wszystkich kandydatów dopuszczonych do konkursu.

§ 13.

W przypadku gdy w dwóch głosowaniach, żaden z kandydatów nie uzyska bezwzględnej większości głosów, o wyborze kandydata na stanowisko dyrektora decyduje organ powierzający tę funkcję - Zarząd Miasta.

§ 14.

Wszyscy członkowie komisji podpisują protokół z przeprowadzonego konkursu.

§ 15.

Przewodniczący komisji ogłasza wyniki konkursu w dniu jego zakończenia, w obecności członków komisji, przekazując informację ustną uczestnikom konkursu.

§ 16.

Przewodniczący komisji przekazuje niezwłocznie Zarządowi Miasta dokumentację z konkursu (kart do głosowania, protokoły z posiedzenia komisji konkursowej, protokół z posiedzenia komisji skrutacyjnej).

§ 17.

Powierzenia funkcji dyrektora szkoły lub przedszkola prowadzonych przez gminę dokonuje Zarząd Miasta Starachowice.