Uchwała Nr XIII/2/2004
Rady Miejskiej w Starachowicach
z dnia 30 grudnia 2004 r.

w sprawie: uchwalenia budżetu miasta Starachowice na 2005 rok.

Działając na podstawie

uchwala się, co następuje:

§ 1.

Ustala się dochody budżetu miasta na 2005 rok w wysokości 88.668.720 zł zgodnie z Załącznikiem Nr 1.

§ 2.

Ustala się wydatki budżetu miasta w wysokości 90.869.249 zł, z tego:

  1. wydatki bieżące - kwota 75.443.742
  2. w tym:
  3. wydatki majątkowe - kwota 15.425.507 zł
zgodnie z Załącznikiem Nr 2.

§ 3.

  1. Deficyt budżetu w wysokości 2.200.529 zł zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
    1. pożyczek - 2.195.000 zł
    2. nadwyżki z lat ubiegłych - 5.529 zł
  2. Relacja deficytu planowanego na rok budżetowy 2005 w stosunku do planowanych dochodów budżetu kształtuje się na poziomie 2,48%.

§ 4.

  1. Ustala się przychody budżetu w wysokości 4.595.000 zł.
  2. Ustala się rozchody budżetu w wysokości 2.394.471 zł.
  3. zgodnie z Załącznikiem Nr 3.

§ 5.

Upoważnia się Prezydenta do:

  1. spłat zobowiązań w kwocie 2.394.471 zł
    w celu realizacji planowanych kwot rozchodów budżetu zgodnie z Załącznikiem Nr 3
  2. zaciągania długu w kwocie 2.195.000 zł
    w celu realizacji planowanych kwot przychodów budżetu zgodnie z Załącznikiem Nr 3

§ 6.

  1. Ustala się limity wydatków inwestycyjnych na okres roku budżetowego zgodnie z Załącznikiem Nr 4.
  2. Ustala się limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, zgodnie z Załącznikiem Nr 4a.

§ 7.

Ustala się plan przychodów środków specjalnych w łącznej kwocie 447.750 zł, wydatków w kwocie 447.750 zł zgodnie z Załącznikiem Nr 5.

§ 8.

Ustala się plan przychodów Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w kwocie 276.460 zł oraz wydatków w kwocie 679.670 zł zgodnie z Załącznikiem Nr 6.

§ 9.

Ustala się wysokość dotacji udzielanych z budżetu zgodnie z Załącznikiem Nr 7.

§ 10.

Ustala się dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracj rządowej i innych zadań zleconych jednostce samorządu terytorialnego ustawami:

(zgodnie z Załącznikiem Nr 1 i Załącznikiem Nr 2).

§ 11.

Ustala się dochody w kwocie 807.442 zł i wydatki w kwocie 11.796.107 zł na zadania realizowane na podstwie porozumień lub umów między jednostkami samorządu terytorialnego (Załącznik Nr 1 i Załącznik Nr 2).

§ 12.

Ustala się dochody w kwocie 5.000 zł i wydatki w kwocie 5.000 zł na zadania realizowane na podstwie porozumień (umów) z organami administracji rządowej (Załącznik Nr 1 i Załącznik Nr 2).

§ 13.

Ustala się:

§ 14.

Upoważnia się Prezydenta do:

  1. dokonywania przeniesień planowanych wydatków w ramach działów klasyfikacji budżetowej z wyłaczeniem zwiększenia wynagrodzeń i zmian w wieloletnich programach inwestycyjnych,
  2. dokonywania zmian w planie wydatków inwestycyjnych w ramach klasyfikacji budżetowej, w tym dokonywania zmian polegających na przeniesieniach wydatków między zadaniami inwestycyjnymi rocznymi.

§ 15.

Ustala się dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych na kwotę 600.000 zł i wydatki na realizację zadań określonych w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w kwocie 600.000 zł

§ 16.

Upoważnia się Prezydenta do lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.

§ 17.

Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Starachowice.

§ 18.

Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego i obowiązuje od 1 stycznia 2005 roku.

 

Przewodniczący Rady Miejskiej w Starachowicach
Kazimierz Bojara