Załącznik Nr 1
do

Uchwały Nr XV/3/2005
Rady Miejskiej w Starachowicach
z dnia 19 grudnia 2005 r.

 

Zakres obowiązków Prowadzącego targowisko przy ul. Targowej

§ 1.

  1. Prowadzący wymieniony w uchwale prowadzi targowisko przy ul. Targowej w Starachowicach na rzecz i w imieniu Gminy, które stanowi własność gruntową Gminy Starachowice, zabudowaną obiektami i urządzeniami.
  2. Prowadzący pełni funkcję Inkasenta opłat targowych na targowisku na podstawie upoważnienia zawartego w §2 ust.1 lit.a) uchwały Nr XII/18/04 Rady Miejskiej w Starachowicach z dnia 29.11.2004 r. w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat targowych oraz sposobu ich poboru, według następujących ustaleń:
    1. wystąpienie KomPUR Sp. z o.o. do Gminy o powierzenie czasowego prowadzenia targowiska, formalnie potwierdza przyjęcie funkcji Inkasenta opłat targowych i nie wymaga w tym celu odrębnych ustaleń,
    2. opłaty targowe pobierane według stawek określonych w ust.1 uchwały, powołanej powyżej, odprowadzane są w całości do budżetu gminy jako jej dochód, w terminie i na konto wskazane w §4 ust.4.
    3. pobór opłat targowych (nie podlegają one podatkowi VAT) rejestruje się przy użyciu kasy fiskalnej, odrębnej do tych opłat, której nie dotyczy wymóg zgłoszenia (fiskalizacji) do Urzędu Skarbowego,
    4. do sposobu rozliczania wpływów z opłat targowych, stosuje się zasady zawarte poniżej w §4 ust.3, dotyczące opłat dodatkowych,
    5. wynagrodzenie Inkasenta opłat targowych, wynikające z §2 uchwały, wymienionej w ust.2, określa poniżej §5 ust.1 pkt.1),
    6. każdy przypadek zaległości handlującego w opłacie targowej, Inkasent zgłasza niezwłocznie do Wydziału Finansowego Urzędu Miejskiego celem wyegzekwowania jak zaległości podatkowej.

§ 2.

3. W związku z majątkiem targowiska, Prowadzący pobiera od osób prowadzących sprzedaż, następujące rodzaje opłat:

  1. czynsz dzierżawny za lokale w pawilonach handlowych miasta, w wysokości określonej zarządzeniem Prezydenta Miasta Starachowice, w sprawie ustalenia stawek czynszu dzierżawy na targowiskach miejskich.
  2. opłaty dodatkowe za usługi świadczone na majątku targowiska, w wysokości określonej w obowiązującym zarządzeniu Prezydenta Miasta Starachowice, w sprawie zatwierdzenia opłat pobieranych na targowisku nie będących opłatami targowymi.

§ 3.

Prowadzący zobowiązany jest do obsługi targowiska, w szczególności do:

  1. Ponoszenia kosztów bieżących eksploatacji targowiska, w szczególności za: pobór energii elektrycznej, wody, za odprowadzanie ścieków i wód opadowych, za wywóz nieczystości z targowiska i zakup środków sanitarnych.
  2. Utrzymania w sprawności technicznej targowiska i jego urządzeń i oraz wykonywania napraw bieżących, w szczególności:
    1. wymiany i naprawy użytkowego osprzętu wodno-kanalizacyjnego, elektrycznego, elementów wentylacji grawitacyjnej i mechanicznej,
    2. doraźnych napraw ogrodzenia oraz okien, drzwi i innych elementów wyposażenia pawilonów handlowych,
    3. usuwania drobnych uszkodzeń dachowych i urządzeń odprowadzających wody opadowe,
    4. drobnych napraw nawierzchni targowiska.
  3. 3. Utrzymania należytego porządku i czystości na targowisku i w pięciometrowym pasie przyległym do ogrodzenia, w pomieszczeniach wspólnego użytku, oraz właściwego stanu sanitarnego targowiska, a także:
    1. a) zapewnienia bezpieczeństwa i sprawności komunikacji na placu, zwłaszcza w okresie zimowym,
    2. b) bieżącego wywozu z targowiska odpadów stałych.
  4. Zamieszczania na tablicy ogłoszeń na targowisku obowiązujących stawek opłat i stawek czynszu dzierżawnego w lokalach. Regulamin targowisk miejskich oraz ich stosowania.
  5. Zawierania i rozwiązywania w imieniu Prezydenta Miasta umów dzierżawy lokali w pawilonach handlowych miasta oraz poboru i egzekwowania czynszu za lokale.
  6. Dostarczania na bieżąco do Wydziału Finansowego Urzędu Miejskiego wykazu osób, z którymi zawarto umowy dzierżawy lokalu, dla określenia zobowiązania do podatku od nieruchomości.
  7. Przestrzegania Regulaminu targowisk miejskich - Załącznik Nr 1 do uchwały RM nr Vll/8/1996 z dn. 2.07.1996 r.
  8. Zgłaszania potrzeb zakupu niezbędnego wyposażenia i propozycji planu remontów wraz z kosztami wstępnymi tych potrzeb.
  9. Ogólnego nadzorowania remontów zlecanych przez Prezydenta Miasta i składania bieżących relacji w tym zakresie.
  10. Prowadzenia ksiąg inwentarzowych obiektów na targowisku, w tym ksiąg inwentarzowych środków trwałych gminy, będących wyposażeniem targowiska, przypisanych do poszczególnych budynków, zgodnie z ewidencją środków trwałych w Wydziale Finansowym UM.
  11. Zgłaszania do Prezydenta Miasta propozycji zmian stawek opłat pobieranych na targowisku.
  12. Prawidłowego oznakowania numeracją stanowisk na placu targowym oraz oznaczania ich granic.
  13. Przekazywania wniosków i uwag dot. funkcjonowania targowiska do Referatu nadzorującego funkqonowanie targowiska, oraz dostarczania aktualnego planu rozmieszczenia na targowisku stanowisk do sprzedaży do tegoż referatu i Wydziału Finansowego UM.
  14. Organizowania efektywnego wykorzystania stanowisk w hali do sprzedaży mięsa w pawilonie nr 3 i wydzielonej w tym celu hali w pawilonie nr 2.
  15. Przestrzegania obowiązujących przepisów i doraźnych zaleceń Referatu UM merytorycznie nadzorującego targowiska.

§ 4.

  1. Pobór opłat dodatkowych za usługi świadczone na majątku targowiska, czynszów dzierżawnych za lokale w pawilonach handlowych miasta oraz innych opłat opodatkowanych VAT, niebędących opłatami targowymi, rejestruje się przy użyciu kasy fiskalnej, zgłoszonej w celu fiskalizacji do Urzędu Skarbowego.
  2. Kasy do rejestracji poboru opłat i czynszów dzierżawnych na targowisku zapewnia Urząd Miejski.
  3. Zakres danych do programowania kas fiskalnych, zasady i sposób ewidencjonowania oraz rozliczania wpływów z targowiska zawiera Załącznik Nr 3 do uchwały.
  4. Wpłaty pełnej kwoty opłat dodatkowych oraz opłat czynszowych dokonuje się na bieżąco nie później niż w ciągu dwóch dni roboczych od daty ich poboru, do kasy Urzędu Miejskiego w Starachowicach, lub na jego konto w banku PKO BP S.A./O w Starachowicach, nr 36102026740000200200033126.

§ 5.

  1. Wynagrodzenie miesięczne Prowadzącego wynosi:
    1. Za inkasowanie opłat targowych: 5% brutto (słownie: pięć procent) od wpływów z tych opłat.
    2. Za prowadzenie targowiska:
      1. 29% (słownie: dwadzieścia dziewięć procent) brutto kwoty z wpływów czynszu dzierżawnego, pomniejszonej o VAT od tych wpływów, oraz
      2. 48% (słownie: czterdzieści osiem procent) brutto kwoty z wpływów opłat dodatkowych, pomniejszonej o VAT od tych wpływów. Płatnikiem podatku VAT od wpływów z opłat dodatkowych i czynszów dzierżawnych jest Urząd Miejski. Wyliczenie tego podatku następuje przed wyliczeniem wynagrodzenia.
  2. Podstawą naliczania wynagrodzenia dla Prowadzącego są wpływy rzeczywiste na koniec każdego miesiąca, zgodne z wyciągiem bankowym Urzędu Miejskiego.
  3. Podstawą wypłaty wynagrodzenia jest faktura VAT przedłożona do 5-go dnia następnego miesiąca za miesiąc poprzedni, z wyszczególnieniem składników wynagrodzenia, wraz z załączonym rozliczeniem odprowadzonych opłat oraz czynszów dzierżawnych w miesiącu poprzednim, którą realizuje się w terminie 14 dni od daty jej wpływu do Urzędu Miejskiego.

§ 6.

  1. Prowadzący przejmuje odpowiedzialność materialną za powierzone obiekty i wyposażenie targowiska, wymienione w protokóle zdawczo - odbiorczym i książkach inwentarzowych, wymienionych w §3 ust.10.
  2. Prowadzący odpowiada materialnie na zasadzie winy za zaistnienie braków w powierzonym mieniu oraz za jego uszkodzenie lub zniszczenie nie wynikające z normalnego zużycia rzeczy.
  3. W przypadku niemożliwości przywrócenia stanu poprzedniego w wyniku szkody lub braku nadzoru powstałych z winy Prowadzącego, zwraca on Gminie równowartość środków związanych z przywróceniem stanu poprzedniego.
  4. Za dokonanie przez Prowadzącego nakładów na targowisku, nie uzgodnionych z Zamawiającym, nie będzie służyło roszczenie o ich zwrot.
  5. Ubezpieczenia budynków na targowisku stanowiących mienie gminy od ognia i innych żywiołów nie należy do Prowadzącego. Ubezpieczenia tego dokonuje Gmina.

§ 7.

  1. Prowadzący ponosi odpowiedzialność cywilną od następstw nieszczęśliwych wypadków, zaistniałych na obszarze prowadzonego targowiska.
  2. Za skutki cywilno-prawne, związane z prowadzoną działalnością gospodarczą na targowisku przez Prowadzącego, Gmina nie odpowiada. Prowadzący prowadzi działalność gospodarczą na własne ryzyko.
  3. Skutki niewłaściwego prowadzenia kas fiskalnych na targowisku obciążają Prowadzący.

§ 8.

  1. Zmiany warunków powierzenia, dokonuje się drogą zmiany uchwały pod rygorem nieważności.
  2. Po zakończeniu realizacji uchwały Prowadzący zobowiązany jest do terminowego:
    1. zwrotu i rozliczenia mienia targowiska wraz z wyposażeniem,
    2. zwrotu dokumentacji targowiska wraz z aktualną ewidencją wszystkich obiektów i wyposażenia.
    3. zwrotu prowadzonych ksiąg obiektów budowlanych z aktualnymi wpisami i ksiąg inwentarzowych.

§ 9.

W zakresie odpowiedzialności cywilnej Prowadzącego, mają zastosowanie właściwe przepisy kodeksu cywilnego.