Uchwała Nr I/1/07
Rady Miejskiej w Starachowicach
z dnia 29 stycznia 2007 r.

w sprawie: zmiany uchwały Nr X/3/06 Rady Miejskiej w Starachowicach z dnia 30 listopada 2006 r. w sprawie ustalenia składu osobowego stałych Komisji Rady Miejskiej.

Działając na podstawie

uchwala się, co następuje:

§ 1.

W uchwale Nr X/3/06 z dnia 30 listopada 2006 r. dokonuje się następujących zmian:

  1. Tytuł uchwały otrzymuje brzmienie:

    "w sprawie: ustalenia zakresu działania oraz składu osobowego stałych Komisji Rady Miejskiej".

  2. Dodaje się §1a w brzmieniu:
    1. Zakres działania Komisji Finansów i Budżetu obejmuje:
      1. Badanie i opiniowanie przedłożonego Radzie Miejskiej przez Prezydenta Miasta projektu budżetu wraz z informacją o stanie mienia komunalnego.
      2. Bieżące badanie realizacji dochodów z majątku gminy, subwencji ogólnych z budżetu państwa oraz subwencji celowych.
      3. Bieżące badanie realizacji wydatków z budżetu gminy.
      4. Badanie i opiniowanie sprawozdań finansowych Prezydenta Miasta z wykonania budżetu miasta.
      5. Badanie i opiniowanie sprawozdań finansowych jednostek organizacyjnych gminy.
      6. Opiniowanie projektów zarządzeń Prezydenta Miasta dotyczących gospodarki finansowej gminy.
      7. Opiniowanie projektów uchwał Rady Miejskiej dotyczących gospodarki finansowej gminy.
      8. Przygotowywanie wniosków do Prezydenta Miasta dotyczących gospodarki finansowej gminy.
      9. Opiniowanie projektów dotyczących prywatyzacji lub przekształceń jednostek organizacyjnych Gminy (powoływania, likwidowania i reorganizacji).
      10. Ocena zamiarów zaciągania zobowiązań związanych z realizacja inwestycji, remontów i innych działań podejmowanych przez Prezydenta Miasta.
      11. Dokonywanie oceny kosztów i efektywności zadań wykonywanych przez Gminę lub podległe jej jednostki organizacyjne.
      12. Ocena zasadności umów i porozumień zawieranych przez Prezydenta Miasta.
      13. Analiza celowości wykonywanych przez Gminę zadań.
      14. Analiza zadań powierzanych do realizacji jednostkom spoza sektora finansów publicznych pod względem celowości, rzetelności i gospodarności.
      15. Ocena prawidłowości udzielanych zamówień publicznych.
      16. Inne sprawy związane z wydatkowaniem środków publicznych.
    2. Zakres działania Komisji Gospodarczej obejmuje:
      1. Zagadnienia ładu przestrzennego, gospodarki terenami i ochrony środowiska.
      2. Gminne drogi, ulice, mosty i place.
      3. Wodociągi i zaopatrzenie w wodę, kanalizacja, usuwanie i oczyszczanie ścieków komunalnych, utrzymanie porządku i czystości oraz urządzeń sanitarnych, wysypisk i utylizacja odpadów komunalnych, zaopatrzenie w energię elektryczną i cieplną oraz gaz.
      4. Lokalny transport zbiorowy.
      5. Gminne budownictwo mieszkaniowe.
      6. Targowiska i hale targowe.
      7. Zieleń gminna i zadrzewianie.
      8. Utrzymanie cmentarzy gminnych.
      9. Utrzymanie gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej i obiektów administracyjnych.
      10. Wszelkie inwestycje komunalne.
    3. Zakres działania Komisji Edukacji, Kultury, Zdrowia i Sportu obejmuje:
      1. Zadania z zakresu funkcjonowania placówek oświatowych, w szczególności analizę i ocenę:
        • Wychowania przedszkolnego i realizacji obowiązku szkolnego.
        • Zarządzania szkołami podstawowymi i gimnazjami oraz innymi edukacyjnymi placówkami publicznymi.
        • Organizacji kształcenia, wychowania i opieki w szkołach i placówkach publicznych.
        • Funkcjonowania szkół i placówek publicznych.
        • Pomocy materialnej dla uczniów oraz organizacji i wypoczynku dla dzieci.
        • Realizacji obowiązkowych zadań oświatowych należących do organu prowadzącego, a wynikających z Karty Nauczyciela, ustawy o systemie oświaty oraz innych ustaw i rozporządzeń.
      2. Zadania z zakresu upowszechniania kultury, sztuki, w szczególności dotyczące:
        • Diagnozowania zainteresowań i potrzeb kulturalnych mieszkańców miasta.
        • Inspirowania działań w zakresie:
          • tworzenia sprzyjających warunków szerokiego dostępu społecznego do kultury i sztuki,
          • rozwoju amatorskiego ruchu artystycznego i promowania profesjonalnej działalności kulturalnej,
          • tworzenia sprzyjających warunków do współpracy kulturalnej własnych placówek kulturalnych z wiodącymi ośrodkami kulturalnymi w kraju.
      3. Zadania z zakresu ochrony zabytków oraz miejsc upamiętnień, w szczególności dotyczące:
        • Analizy potrzeb należytego zachowania i ochrony zabytków, obiektów o charakterze zabytkowym i historycznym oraz miejsc upamiętnień w mieście.
        • Wspierania regionalnej edukacji historycznej w placówkach oświatowych, kulturalnych i muzeach.
      4. Zadania z zakresu ochrony zdrowia i spraw społeczno-socjalnych, w szczególności dotyczące opiniowania działań w zakresie:
        • Tworzenia sprzyjających warunków dla rozwoju profilaktyki i terapii uzależnień.
        • Propagowania kultury zdrowotnej poprzez współpracę jednostek służby zdrowia z organizacjami społecznymi i promocję zdrowia w placówkach oświatowych.
        • Sprzyjania działaniom prorodzinnym w szeroko pojętej działalnością edukacyjnej, polityce prorodzinnej miasta itp.
        • Wspierania działań mających na celu przeciwdziałanie patologiom występującym na terenie miasta.
        • Tworzenia sprzyjających warunków dla doskonalenia działań z zakresu pomocy społecznej, rozwiązywania problemów ludzi bezdomnych oraz innych zadań własnych gminy wynikających z Ustawy o pomocy społecznej.
        • Wspierania działań dotyczących ładu i porządku publicznego.
        • Wspierania działań koordynacyjnych związanych z ochroną zdrowia i sprawami społeczno-socjalnymi.
      5. Zadania z zakresu upowszechnia sportu, rekreacji i turystyki w szczególności dotyczące opiniowania działań w zakresie:
        • Tworzenia sprzyjających warunków rozwoju sportu, rekreacji i turystki w mieście.
        • Promowania zdrowego wychowania przez sport i turystykę oraz aktywnego wypoczynku przez rekreację i turystykę.
        • Należytego utrzymania obiektów sportowych i rekreacyjnych miasta oraz rozwoju bazy sportowo-rekreacyjnej.
        • Tworzenia sprzyjających warunków rozwoju infrastruktury turystycznej oraz należytego gospodarczego wykorzystania walorów turystycznych miasta i regionu.
      6. Do innych zadań Komisji należy między innymi:
        • Opiniowanie i prognozowanie potrzeb inwestycyjnych i remontowych w placówkach oświatowych, kulturalnych i sportowych miasta.
        • Współpraca z organizacjami pozarządowymi, związkami zawodowymi oraz instytucjami społecznymi, państwowymi i kościelnymi, placówkami kultury, zdrowia i sportu.
        • Analiza i opiniowanie projektów uchwał.
        • Rozpatrywanie wniosków mieszkańców w sprawach działalności Rady Miejskiej, Urzędu Miejskiego oraz innych instytucji.
  3. § 2.

    1. Tracą moc uchwały:
      1. Nr VI/17/03 Rady Miejskiej w Starachowicach z dnia 28 sierpnia 2003 r. w sprawie: ustalenia zakresu działania oraz składu osobowego Komisji Finansów i Budżetu Rady Miejskiej,
      2. Nr VI/18/03 Rady Miejskiej w Starachowicach z dnia 28 sierpnia 2003 r. w sprawie: ustalenia zakresu działania oraz składu osobowego Komisji Edukacji, Kultury, Zdrowia i Sportu Rady Miejskiej,
      3. Nr VI/19/03 Rady Miejskiej w Starachowicach z dnia 28 sierpnia 2003 r. w sprawie: ustalenia zakresu działania oraz składu osobowego Komisji Gospodarczej Rady Miejskiej,

    § 3.

    Wykonanie uchwały powierza się Przewodniczącemu Rady Miejskiej.

    § 4.

    Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

     

    Przewodniczący Rady Miejskiej w Starachowicach
    Dariusz Nowak