Uchwała Nr I/1/07
Rady
Miejskiej w Starachowicach
z dnia 29 stycznia 2007 r.
w sprawie:
zmiany uchwały Nr X/3/06 Rady Miejskiej w Starachowicach z dnia 30 listopada 2006 r. w sprawie ustalenia składu
osobowego stałych Komisji Rady Miejskiej.
Działając na podstawie
-
art.21 ust.1 i art.22 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
(tekst jednolity: Dz.U. z 2001 r. Nr 142 poz.1591 z późn. zmianami)
-
§25, §26, §28 Statutu Miasta Starachowice (Dz.U.W.Ś. z 2001 r. Nr 98 poz.1173)
ze zmianami (Dz.U.W.Ś. z 2001 r. Nr 146 poz.1298)
uchwala się, co następuje:
§ 1.
W uchwale Nr X/3/06 z dnia 30 listopada 2006 r. dokonuje się następujących
zmian:
- Tytuł uchwały otrzymuje brzmienie:
"w sprawie: ustalenia zakresu działania oraz składu osobowego stałych Komisji Rady Miejskiej".
- Dodaje się §1a w brzmieniu:
- Zakres działania Komisji Finansów i Budżetu obejmuje:
- Badanie i opiniowanie przedłożonego Radzie Miejskiej przez Prezydenta Miasta projektu budżetu wraz z
informacją o stanie mienia komunalnego.
- Bieżące badanie realizacji dochodów z majątku gminy, subwencji ogólnych z budżetu państwa oraz subwencji
celowych.
- Bieżące badanie realizacji wydatków z budżetu gminy.
- Badanie i opiniowanie sprawozdań finansowych Prezydenta Miasta z wykonania budżetu miasta.
- Badanie i opiniowanie sprawozdań finansowych jednostek organizacyjnych gminy.
- Opiniowanie projektów zarządzeń Prezydenta Miasta dotyczących gospodarki finansowej gminy.
- Opiniowanie projektów uchwał Rady Miejskiej dotyczących gospodarki finansowej gminy.
- Przygotowywanie wniosków do Prezydenta Miasta dotyczących gospodarki finansowej gminy.
- Opiniowanie projektów dotyczących prywatyzacji lub przekształceń jednostek organizacyjnych Gminy
(powoływania, likwidowania i reorganizacji).
- Ocena zamiarów zaciągania zobowiązań związanych z realizacja inwestycji, remontów i innych działań
podejmowanych przez Prezydenta Miasta.
- Dokonywanie oceny kosztów i efektywności zadań wykonywanych przez Gminę lub podległe jej jednostki
organizacyjne.
- Ocena zasadności umów i porozumień zawieranych przez Prezydenta Miasta.
- Analiza celowości wykonywanych przez Gminę zadań.
- Analiza zadań powierzanych do realizacji jednostkom spoza sektora finansów publicznych pod względem
celowości, rzetelności i gospodarności.
- Ocena prawidłowości udzielanych zamówień publicznych.
- Inne sprawy związane z wydatkowaniem środków publicznych.
- Zakres działania Komisji Gospodarczej obejmuje:
- Zagadnienia ładu przestrzennego, gospodarki terenami i ochrony środowiska.
- Gminne drogi, ulice, mosty i place.
- Wodociągi i zaopatrzenie w wodę, kanalizacja, usuwanie i oczyszczanie ścieków komunalnych, utrzymanie
porządku i czystości oraz urządzeń sanitarnych, wysypisk i utylizacja odpadów komunalnych, zaopatrzenie w
energię elektryczną i cieplną oraz gaz.
- Lokalny transport zbiorowy.
- Gminne budownictwo mieszkaniowe.
- Targowiska i hale targowe.
- Zieleń gminna i zadrzewianie.
- Utrzymanie cmentarzy gminnych.
- Utrzymanie gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej i obiektów administracyjnych.
- Wszelkie inwestycje komunalne.
- Zakres działania Komisji Edukacji, Kultury, Zdrowia i Sportu obejmuje:
- Zadania z zakresu funkcjonowania placówek oświatowych, w szczególności analizę i ocenę:
- Wychowania przedszkolnego i realizacji obowiązku szkolnego.
- Zarządzania szkołami podstawowymi i gimnazjami oraz innymi edukacyjnymi placówkami publicznymi.
- Organizacji kształcenia, wychowania i opieki w szkołach i placówkach publicznych.
- Funkcjonowania szkół i placówek publicznych.
- Pomocy materialnej dla uczniów oraz organizacji i wypoczynku dla dzieci.
- Realizacji obowiązkowych zadań oświatowych należących do organu prowadzącego, a wynikających z Karty Nauczyciela, ustawy o systemie oświaty oraz innych ustaw i rozporządzeń.
- Zadania z zakresu upowszechniania kultury, sztuki, w szczególności dotyczące:
- Diagnozowania zainteresowań i potrzeb kulturalnych mieszkańców miasta.
- Inspirowania działań w zakresie:
- tworzenia sprzyjających warunków szerokiego dostępu społecznego do kultury i sztuki,
- rozwoju amatorskiego ruchu artystycznego i promowania profesjonalnej działalności kulturalnej,
- tworzenia sprzyjających warunków do współpracy kulturalnej własnych placówek kulturalnych z wiodącymi ośrodkami kulturalnymi w kraju.
- Zadania z zakresu ochrony zabytków oraz miejsc upamiętnień, w szczególności dotyczące:
- Analizy potrzeb należytego zachowania i ochrony zabytków, obiektów o charakterze zabytkowym i historycznym oraz miejsc upamiętnień w mieście.
- Wspierania regionalnej edukacji historycznej w placówkach oświatowych, kulturalnych i muzeach.
- Zadania z zakresu ochrony zdrowia i spraw społeczno-socjalnych, w szczególności dotyczące opiniowania działań w zakresie:
- Tworzenia sprzyjających warunków dla rozwoju profilaktyki i terapii uzależnień.
- Propagowania kultury zdrowotnej poprzez współpracę jednostek służby zdrowia z organizacjami społecznymi i promocję zdrowia w placówkach oświatowych.
- Sprzyjania działaniom prorodzinnym w szeroko pojętej działalnością edukacyjnej, polityce prorodzinnej miasta itp.
- Wspierania działań mających na celu przeciwdziałanie patologiom występującym na terenie miasta.
- Tworzenia sprzyjających warunków dla doskonalenia działań z zakresu pomocy społecznej, rozwiązywania problemów ludzi bezdomnych oraz innych zadań własnych gminy wynikających z Ustawy o pomocy społecznej.
- Wspierania działań dotyczących ładu i porządku publicznego.
- Wspierania działań koordynacyjnych związanych z ochroną zdrowia i sprawami społeczno-socjalnymi.
- Zadania z zakresu upowszechnia sportu, rekreacji i turystyki w szczególności dotyczące opiniowania działań w zakresie:
- Tworzenia sprzyjających warunków rozwoju sportu, rekreacji i turystki w mieście.
- Promowania zdrowego wychowania przez sport i turystykę oraz aktywnego wypoczynku przez rekreację i turystykę.
- Należytego utrzymania obiektów sportowych i rekreacyjnych miasta oraz rozwoju bazy sportowo-rekreacyjnej.
- Tworzenia sprzyjających warunków rozwoju infrastruktury turystycznej oraz należytego gospodarczego wykorzystania walorów turystycznych miasta i regionu.
- Do innych zadań Komisji należy między innymi:
- Opiniowanie i prognozowanie potrzeb inwestycyjnych i remontowych w placówkach oświatowych, kulturalnych i sportowych miasta.
- Współpraca z organizacjami pozarządowymi, związkami zawodowymi oraz instytucjami społecznymi, państwowymi i kościelnymi, placówkami kultury, zdrowia i sportu.
- Analiza i opiniowanie projektów uchwał.
- Rozpatrywanie wniosków mieszkańców w sprawach działalności Rady Miejskiej, Urzędu Miejskiego oraz innych instytucji.
§ 2.
- Tracą moc uchwały:
- Nr VI/17/03 Rady Miejskiej w Starachowicach z dnia 28 sierpnia
2003 r. w sprawie: ustalenia zakresu działania oraz składu osobowego
Komisji Finansów i Budżetu Rady Miejskiej,
- Nr VI/18/03 Rady Miejskiej w Starachowicach z dnia 28 sierpnia
2003 r. w sprawie: ustalenia zakresu działania oraz składu osobowego
Komisji Edukacji, Kultury, Zdrowia i Sportu Rady Miejskiej,
- Nr VI/19/03 Rady Miejskiej w Starachowicach z dnia 28 sierpnia 2003 r. w sprawie: ustalenia zakresu działania oraz składu osobowego Komisji Gospodarczej Rady Miejskiej,
§ 3.
Wykonanie uchwały powierza się Przewodniczącemu Rady Miejskiej.
§ 4.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady Miejskiej w Starachowicach
Dariusz Nowak